[ Print ]  [ Close ]

http://res.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22658   , 1403/02/19


گزارشی از نمایشگاه بهاره مدرس

دانشگاه تربیت مدرس در راستای حمایت از دانش‌آموختگانی که صاحب کسب‌وکاری هستند و محصولات دست‌ساز دارند نمایشگاهی تحت عنوان بهاره مدرس برگزار کرده است تا دانشجویان دیگر بتوانند اقلام مصرفی خود را از این بازارچه تهیه کنند. حمیرا احمد‌زاده دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس این اتفاق را بسیار خوشایند می‌داند و می‌گوید: دانشگاه ‌بستری را برای دانشجویان فراهم کرده تا یکسری از دانشجویان کارآفرین بتوانند محصولات و صنایع دستی شهر خود را در این نمایشگاه عرضه کنند. وی معتقد است: دانشجویان باید بتوانند حین تحصیل کسب‌وکاری هرچند کوچک راه‌ بیندازند و روی پای خودشان بایستند. این بزرگترین خواسته دانشجو است که از طرف اطرافیان و دانشگاه حمایت و دیده شود. مسؤولین باید دست دانشجو را بگیرند. اگر برگزاری چنین نمایشگا‌ه‌هایی ادامه‌دار باشد قطعاً یک نوع کارآفرینی ایجاد می‌شود و کسب و کاری که دانشجو بتواند از طریق دستان خود ارائه دهند جزئی از شیرین‌ترین تجربه‌های زندگی یک دانشجو است.
کمی آنطرف‌تر گل‌های زیبا و رنگارنگ بهاری خودنمایی می‌کنند که حاصل کار دانشجویان این دانشگاه است. عباس خداکرمی دانشجوی کشاورزی این دانشگاه می‌گوید: با برگزاری چنین نمایشگاهی کار گروهی بسیار خوبی بین دانشجویان شکل گرفته است. وی به همراه همکلاسی‌های خود گیاهانی مانند سانسوریا، آگلونما و گل‌های بهاری پرورش داده و در این نمایشگاه عرضه کرده است. این دانشجوی رشته کشاورزی می‌گوید: دانشگاه باید برای برگزاری چنین نمایشگاهی فضا و تبلیغات گسترده‌ای در نظر بگیرد تا استقبال بی‌نظیری از سوی دانشگاهیان و مردم از محصولات ارائه شده صورت پذیرد.
در بخش دیگری از نمایشگاه بهاره مدرس امیرحسین گرایلی دانشجوی فیزیولوژی دام و طیور است که در کنار محصولات باغی خود ایستاده و می‌گوید: افتخار می‌کنم که بچه کشاورز هستم. وی معتقد است: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نشان دهنده حمایت‌های دانشگاه از دانشجویان است. اگر چنین نمایشگاه‌هایی در فضای وسیع‌تری برگزار شود قطعاً می‌توانیم در کنار تحصیل درآمدزایی هم داشته باشیم.
خلیل زاله سمنگانی، مسؤول برگزاری نمایشگاه بهاره مدرس در دانشگاه تربیت مدرس می‌گوید: این نمایشگاه به همت، پشتیبانی و برنامه‌ریزی مدیریت فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس و با هدف حمایت از مهارت‌های دانشجویی، ایجاد اشتغال در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ کارآفرینی، افزایش مهارت و توانمندسازی، ایجاد انگیزه و فضای نشاط اجتماعی دانشجویان برنامه‌ریزی و برپا شد. وی می‌افزاید: هنر دست (صنایع دستی) دانشجویان ایرانی و هنرمندان کشور، یکی از غنی‌ترین و پربارترین هنرهای جهان است که از دیرباز تا به امروز، در عرصه‌های مختلف تجلی پیدا کرده است. به نمایش گذاشتن محصولات دانشجویی، علاوه بر آشنایی بازدیدکنندگان دانشگاهی با فرهنگ‌ و هنرهای مناطق مختلف کشور می‌تواند حمایت خوبی از تولیدکنندگان محصولات دانشجویی را رقم بزند و بستری فراهم کند تا دانشجویان در یک محیط پویا و با نشاط بتوانند آثار هنری خود را تولید و عرضه کنند و از جهتی باعث ایجاد انگیزه و تشویق دانشجویان به سمت مهارت آموزی و کارافرینی در کنار مباحث درسی و تخصصی آنها می‌شود.
برگرفته از گزارش خبرگزاری فارس


11:00 - شنبه 26 اسفند 1402    /    شماره خبر : 22658    /    تعداد نمايش خبر : 21